Sukces sprzedażowy Dworca Online

Warszawa, 28 listopada 2018 r.

2 mln wygenerowanych biletów, 90% wzrost sprzedaży online, 400 000 pasażerów na dworcu Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia i DworzecOnline.pl podsumowują sezon wakacyjny 2018!

Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia, jeden z największych węzłów komunikacyjnych w Polsce wraz z systemem sprzedaży biletów przez internet DworzecOnline.pl podsumowują wakacje 2018 roku. 400 000 pasażerów i wzrost przychodów na Dworcu aż o 10%, 90% wzrost sprzedaży online w porównaniu do ubiegłego roku, łącznie ponad 2 mln wygenerowanych biletów z systemu DworzecOnline od początku roku oraz kilkuprocentowy wzrost przychodów Hostelu Zachodniego – sezon letni był wyjątkowo udany!

Sukces platformy sprzedażowej DworzecOnline

Jednym z największych osiągnięć minionego sezonu wakacyjnego okazał się aż 90% wzrost sprzedaży biletów autokarowych online, w stosunku do wyników z 2017 roku, poprzez system DworzecOnline.pl, który skupia w swojej ofercie ponad 100 przewoźników krajowych i zagranicznych. To niemal dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku, co świadczy o tym, że coraz więcej klientów wybiera wygodny zakup biletu przez internet.

Sezon wakacyjny możemy zaliczyć do bardzo udanych. Będąc operatorem największego dworca autobusowego w Polsce, obsłużyliśmy aż 400 000 zadowolonych pasażerów. Niewątpliwym sukcesem okazał się wzrost aż o 90% sprzedaży biletów przez platformę DworzecOnline.pl, łącznie od początku roku wygenerowaliśmy w naszym systemie ponad 2 miliony biletów! Wieloletnie inwestycje w nasz system sprzedażowy przynoszą realne i niesamowicie pozytywne efekty!" – mówi Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus.

System DworzecOnline obsłużył ponad 2 mln biletów wygenerowanych za pomocą zaawansowanego technologicznie oprogramowania, a ruch na portalu zwiększył się aż o 20% w okresie jednego roku. W tym czasie został uruchomiony program lojalnościowy Partner Plus, w którym każdy może zbierać punkty i wymieniać je na bilety przy kolejnych zakupach. Nowością było wprowadzenie niezwykle przydatnej usługi oceny przewoźników, dzięki, której pasażer przydziela odpowiednią liczbę gwiazdek po odbytej podróży. Dodatkowo pełna oferta portalu DworzecOnline.pl jest dostępna w aplikacji mobilnej SkyCash.

Rekordowe wyniki Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia

Podsumowanie sukcesu sprzedażowego Dworca Online - platformy sprzedaży biletów

Spółka Polonus, oprócz działalności przewozowej, zarządza także Dworcem Autobusowym Warszawa Zachodnia. W okresie wakacyjnym zostało obsłużonych na Dworcu ponad 400 tysięcy pasażerów. W ofercie znajduje się ponad 100 przewoźników wjeżdżających na teren i korzystających z infrastruktury dworca. Porównując wyniki z 2018 roku do wyników z 2017 roku, spółka w tym obszarze osiągnęła 10% wzrost przychodów. Kilkuprocentowy wzrost przychodów odnotowuje również Hostel Zachodni, mieszczący się na terenie Dworca Warszawa Zachodnia. Świadczy to o rosnącej popularności i dogodnej lokalizacji obiektu.

dworzeconline.pl

Dworzeconline.pl to nowoczesny portal sprzedaży biletów, krajowych i międzynarodowych, system do wielokanałowego zarządzania ofertą przewozowa i dworcową oraz portal usługowy dla przewoźników i podmiotów dworcowych. Serwis został stworzony i jest zarządzany przez PKS Polonus – polskiego przewoźnika autobusowego świadczącego usługi transportu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej, obsługującego całorocznie i sezonowo blisko 40 połączeń, z których korzysta rocznie ponad 2 mln pasażerów.

Platformę DworzecOnline.pl wyróżnia szeroka oferta tras i kursów, realizowanych przez rodzime PKSy oraz znaczących, niezależnych krajowych i międzynarodowych przewoźników autobusowych, jak np. Agat, Albatros, Arriva, Inter, Leo Express, Mobilis, ModlinBus, Neobus, OKbus, Uni-Bus czy Żak Express. W serwisie dostępnych jest ponad 2800 połączeń dziennie, wykonywanych przez ponad 200 przewoźników, których autobusy docierają do ponad 2800 miejscowości w kraju i za granicą.

Pasażerowie kupujący bilety w serwisie DworzecOnline.pl mają ponadto do dyspozycji szereg funkcjonalności ułatwiających i obniżających koszty podróży. Wybór miejsca, bezpłatna opcja zmiany daty wyjazdu na wybranych kursach, zwrot biletów czy samodzielne generowanie faktury – to tylko niektóre z udogodnień dostępnych w procesie zakupowym na www.DworzecOnline.pl. Pakiet podróżnika uzupełniają mechanizmy oceny podróży i przewoźnika, mobilny rozkład jazdy, geolokalizacja autobusów, atrakcyjne ceny biletów, stałe i okazjonalne promocje.

Polonus

Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym świadczącym usługi przewozu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Strategiczny polski przewoźnik, będący spółką Skarbu Państwa obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Z usług Polonusa, realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie korzysta ponad 2 mln pasażerów rocznie.

Jednocześnie Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Spółka posiada własny system zarządzania dworcem oraz platformę sprzedaży biletów DworzecOnline.pl.

Oferta wiodącego polskiego przewoźnika skierowana jest do osób, które chcą podróżować komfortowo, bezpiecznie i w atrakcyjnych cenach. Polonus posiada w ciągłej sprzedaży promocyjne pule biletów po 5 zł, 10 zł i 15 zł oraz zapewnia zniżki do 30% na bilet powrotny czy stały rabat 50% dla dzieci i uczniów w wieku do 13 lat. Najpopularniejsze kierunki całoroczne, obsługiwane przez Polonus, to linie do: Szklarskiej Poręby, Kudowy-Zdroju, Krynicy-Zdroju, Kętrzyna, Mrągowa, Gołdapi, Szczawnicy, Koszalina, Olsztyna, Sandomierza i Inowrocławia. Najpopularniejsze miejscowości sezonowe, z których korzystają pasażerowie to: Kołobrzeg, Darłowo, Mielno, Łeba, Dębki, Karwia, Jastrzębia Góra, Władysławowo, Krynica Morska, Giżycko czy Mikołajki. W komunikacji międzynarodowej Polonus obsługuje linie do: Lwowa, Truskawca i Drohobycza w Ukrainie.


Kamila Piekut
:512 754 812
k.piekut@pkspolonus.pl

Piotr Pogonowski
Dyrektor Zarządzający Polonus
: 513 284 019
p.pogonowski@pkspolonus.pl