FAQ

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Masz pytania lub wątpliwości? Zapraszamy do zapoznania się z najczęściej zadawanymi pytaniami. W tym miejscu będziemy prezentować najbardziej poszukiwane przez naszych użytkowników informacje na temat korzystania z Dworca Online.

Jeżeli zakup biletu poprzedzony został rejestracją nowego konta lub logowaniem na własne konto - należy zalogować się na nie podając e-mial oraz hasło. Wejść w numer zamówienia, którego zwrot biletu ma dotyczyć. Obok przycisku pobrania biletu kliknąć przycisk "zwrot z opłatą". Potwierdź wykonanie zwrotu.

Jeżeli bilet kupiony został bez rejestracji lub logowania na własne konto należy przejść do podstrony zwrotu biletu zwrot biletu bez konta a następnie wpisać e-mail podany w zamówieniu, numer zwracanego biletu oraz numer kursu. Potwierdzić i postępować zgodnie z instrukcją.

Szczegółowy opis zwrotów dostępny tutaj

Zwroty biletów można wykonać najpóźniej na 10 minut przed planowanym odjazdem autobusu z przystanku początkowego.
Zwroty biletów obciążone są opłatą manipulacyjną w wysokości 10% wartości brutto biletów.

Zwroty biletów promocyjnych obciążone są opłatą manipulacyjną w wysokości 10% wartości promocyjnej (fizycznie zapłaconej) biletu.
Przebookowanie biletów możliwe jest w przypadku:
a. rejestracji w systemie Dworzec Online (założenie konta)
b. zakupu biletów poprzez zarejestrowane konto użytkownika
c. zakupu biletów na kursy PKS POLONUS

operacji przebookowania dokonuje się na koncie użytkownika.

W pozostałych przypadkach aby zmienić godzinę wyjazdu lub datę należy najpierw dokonać zwrotu biletu, a następnie zakupić właściwy bilet.
Przebookowanie biletów możliwe jest w przypadku zakupu biletów poprzez zarejestrowane konto użytkownika na kursy PKS POLONUS - operacje przebookowania dokonuje się na koncie użytkownika.

Jak to zrobić?
1. Zaloguj się na własne konto, z którego został zakupiony bilet
2. Odnajdź zamówienie z biletem, który chcesz przebookować
3. Kliknij przycisk "zmień datę" aby przebookować pojedynczy bilet lub przycisk zmień "datę wyjazdu całego zamówienia" aby zmienić datę wyjazdu dla wszystkich biletów.
Dworzec Online - Standardy podróży przewoźnika
4. Postępuj dalej zgodnie z instrukcją.
5. Przebookowane bilety pojawią się w nowym zamówieniu.

Szczegółowa instrukcja przebookowania biletu dostępna tutaj > > >
Bilet elektroniczny jest uznawany za fakturę VAT zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. W przypadku chęci otrzymania imiennej faktury VAT należy napisać maila na adres pomoc@dworzeconline.pl oraz podać dane do wystawienia faktury.
Tak, większość przewoźników honoruje ulgi ustawowe oraz posiada własne ulgi handlowe. Zakres ulg uzależniona jest od przewoźnika.

zobacz poradnik korzystania z ulg ustawowych >>>
Nie. Z myślą o wygodzie wszystkich użytkowników na Dworcu Online istnieje możliwość dokonywania zakupów bez potrzeby rejestracji. Jednak z uwagi na ułatwienia przy kolejnych zakupach i dodatkowe bonusy zachęcamy do posiadania konta.
Dzięki posiadaniu własnego konta użytkownika można w łatwy sposób zarządzać zamówieniami oraz kupowanymi biletami. Ponadto podając swój numer telefonu oraz wyrażając zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną zyskuje się możliwość otrzymywania newsletterów oraz kodów rabatowych. Częste promocje i specjalne oferty dla zarejestrowanych Klientów!
Kursy łączone to połączenia składające się z dwóch kursów z koniecznością przesiadki. Zakupując bilet na kurs łączony otrzymujemy dwa oddzielne bilety na podróż.
Każdy przewoźnik może określić swoje standardy podróży jakie oferuje pasażerom. Dzięki nim można sprawdzić jakie udogodnienia dla pasażerów udostępnia na swoim kursie dany przewoźnik np: Wi-Fi, klimatyzację, toalety czy też inne udogodnienia.

Aby sprawdzić standardy podróży wystarczy skorzystać z wyszukiwarki połączeń i sprawdzić przy każdym kursie ikony, które się pokazują, po najechaniu pokaże się podpowiedź, co dana ikona oznacza:
Dworzec Online - Standardy podróży przewoźnika na kursie
Można też wejść w szczegóły kursu klikając: "więcej informacji o kursie".
Dworzec Online - Standardy podróży przewoźnika
Na Dworcu Online można złożyć rezerwację poprzez naszą infolinię pod numerem 708 208 888.

Rezerwację należy odebrać najpóźniej 24h przed odjazdem (w przypadku kursów PKS POLONUS należy odebrać rezerwację na 48h przed odjazdem). Odbiór zarezerwowanego biletu możliwy jest w kasach na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia.
Wszystkie informacje na temat Dworca Autobusowego dostępne są na stronie interenetowej www.dawz.pl. Znajdują się tam wszystkie informacje na temat działalności dworca autobusowego. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami.
Czasami zdarza się tak kiedy zostawi się domyślne ustawienia przeglądarki Safari oraz ustawienia: "blokuj cookie" w pozycji zawsze blokuj oraz wyłączy obsługę JavaScript.
Strona Dworzec Online do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje dostępu do plików cookie w tym celu należy wejść w: ustawienia -> Safari -> Blokuj cookie i ustawić w pozycji "Zawsze zezwalaj". Po czym wybrać opcję "wymaż historię i dane witryn" i zgodzić się na usunięcie historii przeglądarki.

To spowoduje, że strona Dworzec Online będzie miała dostęp do plików cookie oraz wyszukiwarka kursów powinna prawidłowo działać. Jeżeli nadal nie działa trzeba wejść w ustawienia -> Safari ->Zaawansowane i sprawdzić czy opcja JavaScript jest włączona.
Uśmiechaj się, chodź na spacery, nie stresuj, prowadź aktywny tryb życia
Bądź miły dla siebie i innych.