Faktury VAT

System Dworzec Online posiada możliwość generowania Faktur VAT dla klientów kupujących bilety. Sposób wystawiania faktury VAT zależy od kanału zakupu:

  • dla biletów kupionych przez stronę internetową Dworca Online faktura będzie wystawiana tylko w przypadku zaznaczenia opcji "chcę otrzymać fakturę", która znajduje się w kroku zakupowym nr 3 (dane kupującego).
  • dla biletów kupionych w autobusach PKS POLONUS - generowanie odbywa się za pomocą specjalnego formularza: dostępny tutaj >>>
  • dla biletów kupionych w biletomatach znajdujących się na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia - faktury będą wysyłane na podany podczas składania zamówienia adres e-mail. Aby faktura została wygenerowana należy podczas zakupu biletu zaznaczyć opcję chęci otrzymania faktury VAT.
Kupując na Dworcu Online otrzymasz fakturę za zakupy

Zobacz najważniejsze tematy związane z fakturami VAT w systemie Dworzec Online:

  1. Zasady oraz najważniejsze informacje > > >
  2. Jak otrzymać fakturę VAT za bilety kupione na stronie internetowej? - Instrukcja: > > >
  3. Gdzie znaleźć / pobrać faktury VAT? > > >
  4. Edycja danych na wystawionej fakturze VAT > > >
  5. Faktura za bilety kupione w autobusach PKS POLONUS u kierowcy > > >
  6. Faktura za bilety kupione w biletomatach na Dworcu Zachodnim > > >

Zasady wystawiania faktur - najważniejsze informacje:

  • Możliwość otrzymania faktury jest uzależniona od przewoźnika. Nie każdy przewoźnik udostępnia wystawianie faktur VAT w jego imieniu za pośrednictwem strony dworzeconline.pl
  • Użytkownik dokonujący zakupu biletów może otrzymać fakturę VAT za bilety oraz opłatę transakcyjną.
  • Aby otrzymać fakturę VAT należy podczas procesu zakupu w kroku nr 3 (Dane kupującego) zaznaczyć opcję "chcę otrzymać fakturę", a następnie wybrać rodzaj faktury - czy faktura ma być wystawiona na osobę prywatną czy na firmę.
  • W przypadku faktury na firmę w formularzu należy podać nr NIP firmy. System na podstawie nr NIP pobierze automatycznie dane do faktury.
  • Każdy użytkownik, który dokonał zakupu z opcją faktury VAT ma możliwość zmienić dane widniejące na wystawionej fakturze do 14 dni od daty zakupu. 
  • Opcja zmiany danych na fakturze możliwa jest tylko raz. Podczas zmiany danych na fakturze dokonywana jest korekta dotychczasowej faktury, a następnie wystawiana jest nowa faktura ze zmienionymi danymi.
  • Faktury VAT można pobrać po zakupie wraz z biletami. 
  • W przypadku nie zaznaczenia w trakcie zakupu pola "chcę otrzymać fakturę VAT" użytkownik nie ma możliwości wygenerowania faktury VAT.
  • UWAGA: Wszystkie faktury będą znajdować się w jednym pliku. Dokonując zwrotu automatycznie pojawi się faktura korekta pod wcześniej wystawionymi fakturami.

Jak otrzymać fakturę VAT? - Instrukcja:

1. W kroku zakupowym nr 3 (dane kupującego) znajduje się checkbox "chcę otrzymać fakturę VAT".

zakup biletów autobusowych - otrzymanie faktury VAT

2. Po zaznaczeniu opcji "chcę otrzymać fakturę VAT" pojawi się formularz danych do faktury oraz wybór czy faktura VAT ma być wystawiona na osobę prywatną, czy też firmę.

zakup biletów autobusowych - otrzymanie faktury VAT na firmę

3. W przypadku formularza faktury VAT na firmę należy wpisać nr NIP firmy, na jaką ma być wystawiona faktura, odznaczyć checkbox "nie jestem robotem".

zakup biletów autobusowych - otrzymanie faktury VAT - pobranie danych firmy

4. Następnie kliknij "pobierz dane" - formularz zostanie automatycznie uzupełniony danymi firmy o podanym numerze NIP.

Faktura VAT na firmę za zakup biletów

5. Po wypełnieniu formularza należy przejść do kolejnego kroku nr 4 (podsumowanie). Po poprawnej procedurze płatności faktury VAT wraz z biletami zostaną wygenerowane oraz będą dostępne do pobrania z poziomu zarejestrowanego konta użytkownika albo za pośrednictwem specjalnej podstrony, wysłanej w wiadomości e-mail po zakupie (patrz kolejne kroki naszej instrukcji)


Gdzie znaleźć / pobrać faktury VAT:

1. Zakup anonimowy (zakup bez logowania / rejestracji na własne konto użytkownika)
Kupując bilety bez posiadania konta użytkownika bilety wraz z fakturami otrzymasz mailowo. W wiadomości e-mail będzie znajdował się link, który przenosi do podstrony, na której będą znajdować się bilety wraz z fakturami.

Gdzie znaleźć fakturę od Dworca Online

2. Zakup poprzez konto użytkownika
Bilety wraz z fakturami odnajdziesz na koncie użytkownika wchodząc w szczegóły zamówienia. Po kliknięciu w przycisk pobierz faktury uruchomi się pobieranie faktur.

Gdzie znaleźć fakturę od Dworca Online kupując będąc zarejestrowanym

Edycja danych na wystawionej fakturze VAT:

Otrzymując fakturę VAT za bilety i / lub opłatę transakcyjną każdy pasażer może jeden raz zmienić dane widniejące na fakturze. Służy do tego przycisk "Edytuj dane na fakturze".

Przycisk do edycji danych znajduje się na koncie użytkownika obok przycisku pobierz faktury. Kupując bilet anonimowo znajduje się on pod przyciskiem Pobierz faktury.

Uwaga: możliwość zmiany danych nabywcy widniejący na fakturze możliwy jest tylko jeden raz oraz 14 dni od daty zakupu. Po skorzystaniu z tej funkcji przycisk zniknie i nie będzie widoczny.

Zmiana danych nabywcy odbywa się na podstawie korekty faktury ze starymi danymi oraz wystawieniem nowych faktur z nowymi danymi.

Wszystkie faktury ze starymi danymi, faktury korekty oraz nowe faktury znajdują się w jednym pliku PDF