Proces zakupu

1. Wyszukiwanie biletu:

Skorzystaj z wyszukiwarki połączeń i określ:
a. Początek podróży oraz miejsce docelowe. Połączenia można wyszukiwać z konkretnego przystanku lub z konkretnej miejscowości (wtedy wyszukiwarka pokaże kursy ze wszystkich przystanków z danej miejscowości"). Aby wybrać wyszukiwanie z miejscowości lub konkretnego przystanku należy skorzystać z niebieskich przycisków znajdujących się obok pól Skąd oraz Dokąd.

wyszukiwarka połączeń - wybór kursu

b. Wybierz z listy podpowiedzi miejsce skąd chcesz znaleźć wyszukać kursy oraz miejsce docelowe.

wyszukiwarka połączeń - wybór miejsca wyjazdowego i powrotnego
c. Liczbę biletów.
d. Określ, czy chcesz kupić tylko bilet wyjazdowy czy również powrotny (opcjonalne) - służą do tego przyciski pod napisem "kierunki"). Zaznacz szary przyciski "tam i powrót" a pojawi się okno z wyborem daty powrotu.

możliwość zakupu biletu powrotnego
e. Zaznacz datę wyjazdu oraz datę powrotu (jeżeli wybrana została opcja wyszukiwania w obie strony).
f. Określ przedział godzinowy wyszukiwanych kursów.


2. Wyniki wyszukiwania

Z dostępnych kursów wybierz najdogodniejszy kurs (możesz również sprawdzać dostępne promocje na każdy kursy) oraz kliknij przejdź dalej.

Wybór połączenia oraz kursu autobusowego

Pod każdym kursem możesz sprawdzić czasy przejazdu, odległość oraz poziom dostępności miejsc.
Klikając w "więcej informacji o kursie" wyświetli się spis przystanków, lista cen oraz standardy podróży przewoźnika. Sprawdź je, aby dowiedzieć się o warunkach podroży oraz innych dostępnych udogodnieniach.


standardy podróży przewoźnika

3. Wybór rodzajów biletów, promocji oraz wybór miejsc
(jeżeli jest dostępny)

Wybierz rodzaj biletu z dostępnych ulg handlowych, ustawowych bądź promocji (jeżeli są dostępne).

Wybór rodzaju biletu - wybór ulgi handlowej lub ustawowej

Następnie jeżeli na wybranym kursie istnieje taka opcja: z dostępnej makiety wskaż miejsce siedzące, dla pasażerów w autobusie:

Wybór miejsca siedzącego w autobusie

UWAGA: w tej chwili wybór miejsc dostępny jest na kursach PKS POLONUS z przystanków początkowych


4. Dostarczenie biletów

Jeżeli kupujesz bilet bez zakładania konta podaj adres e-mail, na który po opłaceniu zostanie wysłana wiadomość z linkiem pod którym będzie można pobrać bilety w formie PDF

forma dostarczenia biletów

4a. Bilet w formie SMS

W zależności od przewoźnika można wybrać dodatkowo dostarczenie biletu w formie SMS. Aby otrzymać bilet w formie SMS należy wpisać numer telefonu komórkowego w formacie +48XXXXXXXXX.

bilety autobusowe w formie SMS

5. Dane do procesu płatności w systemie PayU

Podaj swoje imię oraz nazwisko do procesu płatności i kliknij przejdź dalej.

proces płatności

6. Dane do Faktury VAT

Na Dworcu Online możesz otrzymać fakturę VAT za bilety oraz opłatę transakcyjną.

Możliwość otrzymania faktury VAT za bilety uzależniona jest od przewoźnika. Jeżeli przewoźnik zgodził się aby Dworzec Online wystawiał faktury w jego imieniu - w kroku 4 dostarczenie pojawi się widoczny formularz danych do faktury.

Jeżeli przewoźnik nie zgodził się na wystawianie faktury VAT za bilety - pojawi się odpowiedni monit.

Faktura VAT

Jeżeli przewoźnik udostępnia wystawianie faktur VAT za bilety kupione na Dworcu Online - powyższy monit nie będzie widoczny oraz będzie dostępny formularz danych do faktury VAT. Aby otrzymać fakturę VAT wystarczy podać imię i nazwisko wymagane do procesu płatności. Jeżeli potrzebujesz faktury na pełne dane wypełnij wszystkie pola formularza.

Faktura VAT za bilety

Fakturę VAT otrzymasz mailowo, w postaci linka do strony, na której pobierzesz bilety oraz fakturę VAT.

UWAGA: Po zakupie każdy klient będzie mógł jeden raz zmienić dane widniejące na fakturze za pomocą specjalnego formularza.


7. Płatność

System przekieruje do systemu płatności PayU. Wybierz płatności kartą lub wybierz bank, za pomocą którego chcesz dokonać płatności i przejdź na stronę transakcyjna wybranego banku. Postępuj zgodnie z instrukcją płatności

proces płatności PayU

UWAGA: PODCZAS PŁATNOŚCI NIE ZMIENIAMY TYTUŁU PRZELEWU!

Zmiana tytułu przelewu spowoduje wygenerowanie błędnej transakcji i problemy z zakupem biletu


7a. Płatność na stronie banku oraz powrót na stronę Dworca Online

Po dokonaniu płatności system powróci na stronę podsumowania PayU, a po 20 sekundach na stronę Dworca Online (lub po kliknięciu przycisku "Powrót do sklepu")

proces płatności PayU

7. Dostarczony bilet

Opłacony bilet zostanie wysłany na adres e-mail podany w zamówieniu lub dodatkowo na numer telefonu w postaci SMS. Po powrocie z systemu PayU wyświetlony zostanie komunikat o przeprowadzonej transakcji.

proces płatności PayU